Το άγαλμα του Χαρίλαου Τρικούπη επέλεξαν οι Οικολόγοι
Πράσινοι προκειμένου να εκδηλώσουν την αντίθεσή τους στο
«προγραμματιζόμενο κλείσιμο μεγάλου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου
της χώρας». Κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας στην Παλαιά Βουλή, φόρεσαν
συμβολικά μαύρο περιβραχιόνιο στο μνημείο του ιστορικού πολιτικού –
θεμελιωτή των ελληνικών σιδηροδρόμων.


«Αφήστε το τρένο να μας πάει στο μέλλον – Μην αφήνετε το ΔΝΤ να του
κλείσει το δρόμο – Εξυγίανση ναι, κλείσιμο γραμμών όχι», είναι κάποια
από τα συνθήματα που προβλήθηκαν μέσα από πανό τα οποία αναρτήθηκαν στο
σημείο. Παράλληλα, διανεμήθηκαν φυλλάδια τα οποία τόνιζαν ότι «οι
βαρύτατες ευθύνες για την απαξίωση του σιδηροδρόμου δε δικαιολογούν την
ολοκλήρωση του εγκλήματος».

Μέσα από το μνημόνιο το οποίο υπέγραψε η κυβέρνηση με την τρόικα (ΕΕ
– ΕΚΤ – ΔΝΤ), «πρακτικά απειλείται το μεγαλύτερο μέρος του
σιδηροδρομικού δικτύου, με εξαίρεση μόνο τον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης,
ορισμένες προαστιακές γραμμές και τις συνδέσεις με τις γειτονικές
χώρες», αναφέρουν οι Οικολόγοι Πράσινοι, ζητώντας «πολιτικές για
ταυτόχρονη διέξοδο από την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική
κρίση».


«Ο σιδηρόδρομος δεν αποτελεί μόνο το φιλικότερο προς το περιβάλλον
μεταφορικό μέσο αλλά και απαραίτητη διέξοδο για τους πολίτες, που
βλέπουν τα εισοδήματά τους να μειώνονται και τη χρήση του ΙΧ να γίνεται
ακριβότερη», δήλωσε ο κ. Γιάννης Παρασκευόπουλος, εκπρόσωπος τύπου των
Οικολόγων Πράσινων. «Υπάρχουν λύσεις για ριζική αναδιοργάνωση του ΟΣΕ
χωρίς κλείσιμο γραμμών, και τις έχουμε προτείνει. Η Ελλάδα, άλλωστε,
έχει ήδη το αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη την Ευρώπη. Όπως
κανένα αεροδρόμιο δεν έκλεισε για τα ελλείμματα της Ολυμπιακής, έτσι
δεν έχουμε την πολυτέλεια να κλείσουμε ούτε ένα μέτρο σιδηροδρομικής
γραμμής», συμπλήρωσε.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι τονίζουν πως «για το ίδιο μεταφορικό έργο, ο
σιδηρόδρομος χρειάζεται μέχρι 7 φορές λιγότερη ενέργεια, ενώ έχει μέχρι
10 φορές λιγότερη ρύπανση και μέχρι 16 φορές λιγότερα ατυχήματα», ενώ
«από τα σιδηροδρομικά δίκτυα που αποτελούσαν «παιδιά» του Χαρίλαου
Τρικούπη:

* Το τρένο του Λαυρίου καταργήθηκε από κυβέρνηση της Ε.Ρ.Ε. το 1959.
* Το τρένο της Αιτωλοακαρνανίας, καταργήθηκε από τη Χούντα το 1972.
* Για τα τρένα της Πελοποννήσου και της Δυτικής Θεσσαλίας,
προγραμματίζεται η κατάργησή τους, από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και το
Δ.Ν.Τ. εντός του 2010».