Η εφημερίδα «Αποκαλύψεις» δημοσίευσε το Σάββατο ένα
ψευδές και ύπουλο κείμενο εναντίον μου. Πρόκειται για μια κραυγαλέα
απόπειρα της ακροδεξιάς και των υπολειμμάτων του συστήματος
Ρουσόπουλου, μέσα και έξω από την ΕΡΤ, για να μην επανέλθουν οι
εκπομπές «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα» και «Θεματική Βραδιά» που έπεσαν θύμα
λογοκρισίας δύο χρόνια πριν. Οι υπεύθυνοι της εφημερίδας–και όσων από
το κύκλωμα αναπαρήγαγαν συντονισμένα στο διαδίκτυο το συκοφαντικό
δημοσίευμα- θα απολογηθούν σύντομα στην δικαιοσύνη.

Η νεόκοπη εφημερίδα ασχολείται συνήθως με .. ποιοτικά θέματα, του τύπου «κυκλώματα της νύχτας πίσω από τα κοσμικά πάρτι», «αν έγραφα βιβλίο για τους κοσμικούς θα γινόταν χαμός» «Γιατί χωρίζουν Γρηγόρης και Νάντια»
καθώς και με παρόμοια σοβαρά προβλήματα της χώρας και των πολιτών της.
Όμως στο φύλλο του Σαββάτου οι υπεύθυνοι της εφημερίδας αποφάσισαν να
ασχοληθούν με την αφεντιά μου, με ένα πρωτοσέλιδο δημοσίευμα που συνεχίζεται σε δύο ολόκληρες
εσωτερικές σελίδες. Σπανίως στην ιστορία της δημοσιογραφίας σε 2 μόλις
σελίδες υπάρχουν συσσωρευμένα τόσα ψεύδη, διαστρεβλώσεις και
ανακρίβειες.

1. Το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα έχει τίτλο «Πράσινο golden boy ενός εκατ. ευρώ στην ΕΡΤ»
ενώ στις μέσα σελίδες η σύνταξη ..κόβει κάτι με τον τίτλο: « Ένας
επαναστάτης με αιτία: 981.395 ευρώ». Ούτε ο ένας αριθμός ούτε ο άλλος
(που είναι μάλιστα με την ακρίβεια ευρώ) δεν δικαιολογείται σε κανένα
σημείο του δημοσιεύματος. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να δικαιολογηθεί, επειδή δεν ανταποκρίνεται ούτε στο ελάχιστο στην αλήθεια.

2. Επειδή λοιπόν ο τίτλος δεν δικαιολογείται από τα γραφόμενα , το
δημοσίευμα εμπλουτίζεται με φωτοτυπίες από «ντοκουμέντα», ώστε να
αποκτήσει κάποια αληθοφάνεια. Τα υποτιθέμενα ντοκουμέντα είναι τόσο
μικρά σε μέγεθος ώστε δεν διαβαζονται. Ένα τέτοιο «ντοκουμέντο»
συνοδεύεται με την παρακάτω λεζάντα που μας εξηγεί από που προκύπτει το
εκατομμύριο: «981.395,22 ευρώ εισέπραξε συνολικά ο Στέλιος Κούλογλου από την κρατική τηλεόραση για τα περίπου 4 χρόνια της συνεργασίας τους. Και αυτό για μια εκπομπή τον μήνα».

Και αυτό το ποσό είναι απολύτως ανακριβές. Τέτοιου μεγέθους ή
παραπλήσιου ύψους ποσό δεν εισέπραξα όχι μόνο για ένα χρόνο-όπως αφήνει
να εννοηθεί ο τίτλος- αλλά ούτε για καμία τετραετία.

3. Η εκπομπή ήταν εβδομαδιαία και όχι μηνιαία, όπως σκόπιμα γράφεται με σκοπό να υπογραμμίσει την δήθεν υπέρογκη αμοιβή μου.

4. Προκειμένου να δικαιολογηθεί ο τίτλος του «πράσινου golden boy»
ένα μέρος του άρθρου ασχολείται με τις «Σχέσεις με την οικογένεια
Παπανδρέου», όπως γράφει ο σχετικός υπότιτλος. Από εκεί πληροφορήθηκα
ότι η βασική μου πρόσβαση στην οικογένεια είναι οι «φιλικές σχέσεις με τον Νίκο Παπανδρέου» τον οποίο δεν έχω συναντήσει παρά μια-δυο φορές σε δημόσιες εκδηλώσεις και ποτέ κατ ιδία ή σε ιδιωτικό χώρο.

5. Μια ακόμη χοντροκομμένη συκοφαντία, είναι ότι το περιεχόμενο του «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα» ήταν αγορασμένο και αυτό το υλικό «συμπλήρωνε ο Κούλογλου με ένα ταξιδάκι και κάποια δικά του γυρίσματα».

Όλα αυτά γράφονται την στιγμή που τα ντοκιμαντέρ του Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα έχουν επανειλημμένως
βραβευθεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχουν προβληθεί σε δεκάδες
κινηματογραφικές αίθουσες του εξωτερικού και αγοράζονται συχνά από ξένα
τηλεοπτικά κανάλια.
Ο «Αγώνας του Θανάτου», ένα από τα
επεισόδια του Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα, προβλήθηκε μόλις την προηγούμενη
εβδομάδα σε κινηματογράφο του Κέηπ Τάουν. Αυτό και τα υπόλοιπα
επεισόδια της εκπομπής ήταν βασισμένο σε αγορασμένο υλικό σύμφωνα με
τους συκοφάντες, που θα πρέπει να το αποδείξουν όμως και στο
δικαστήριο…

6. Το δημοσίευμα βρίθει τόσων διαστρεβλώσεων, ώστε δεν ξέρει κανείς από που ν αρχίσει και που να τελειώσει. «Ο Στέλιος Κούλογλου ετοιμάζεται να επιστρέψει στην ΕΡΤ με 25.000 ευρώ ανά επεισόδιο»,
γράφει ο υπότιτλος του άρθρου δίνοντας την εντύπωση ότι αυτή θα είναι η
αμοιβή μου. Στην πραγματικότητα όμως το ποσό αφορά τα έξοδα παραγωγής
μιας ολόκληρης εκπομπής για την οποία δουλεύουν 5-6 δημοσιογράφοι, 2+2
σκηνοθέτες και οπερατέρ, ένας ή δύο μοντέρ, γραμματείς κλπ. Με αυτό το
ποσό καλύπτονται επίσης τα έξοδα για τα ταξίδια και την διαμονή στην
Ελλάδα και το εξωτερικό, τα γραφεία και τα πάγια έξοδα της εταιρείας
παραγωγής, οι κασσέτες, τα αναλώσιμα υλικά κλπ.

Οι αντίστοιχες εκπομπές στο εξωτερικό κοστίζουν 300.000 το επεισόδιο, στην φθηνότερη εκδοχή. Το «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα» κόστιζε 30.000 μέχρι το 2008 όταν λογοκρίθηκε. Προφανώς μετά από εσωτερική πληροφόρηση από την ΕΡΤ, το δημοσίευμα μας πληροφορεί ότι το ποσό θα περικοπεί στις 25 χιλιάδες.

7. Ένα από τα ντοκουμέντα έχει λεζάντα: «101. 334 ευρώ, ήταν η αμοιβή του για το 2006».
Ας δούμε όμως ποιες είναι οι πραγματικές αμοιβές : απ αυτές τις 101.334
χιλιάδες του 2006 το 40% πληρώνεται στην εφορία(μείον 40.000 δηλαδή)
ενώ για τα ασφαλιστικά ταμεία κλπ παρακρατούνται άλλα 1200 ευρώ.
Απομένουν 3.800 ευρώ αμοιβή το μήνα για 12 μήνες(και όχι 14). Χωρίς
καμία δυνατότητα αποζημίωσης σε περίπτωση μη ανανέωσης της ετήσιας
σύμβασης και χωρίς κανένα από τα άλλα δικαιώματα των κανονικών
εργαζόμενων.

Όλα αυτά μετά από σχεδόν 30 χρόνια σταδιοδρομίας, με μετεκπαιδεύσεις
στο εξωτερικό, διακρίσεις κλπ. Παρ ότι δούλευα στην ΕΡΤ από το 1990 και
μόνιμα από το 1995, παρ ότι η πραγματοποίηση μιας εκπομπής όπως το
Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα προϋποθέτει ταξίδια σε όλα τα μέρη του κόσμου και εκατοντάδες ώρες στο μοντάζ,
οι απολαβές μου όχι μόνο το 2006 αλλά και τα προηγούμενα και τα επόμενα
χρόνια μέχρι το 2008 ήταν χαμηλότερες από αυτούς παρουσιαστών talk show
,που διέθεταν όμως το προσόν να είναι ευνοούμενοι της εκάστοτε
κυβέρνησης.

Στο δημοσίευμα δεν αναφέρεται φυσικά ότι το ποσό των 101.334 δεν αφορά καθαρές αλλά μικτές αποδοχές. Αλλά ακόμη και έτσι πως δικαιολογείται το ένα εκατομμύριο του τίτλου;

Στην πραγματικότητα δεν δικαιολογείται από πουθενά. Το εκατομμύριο
ήταν το σύνθημα για να πάρουν την σκυτάλη τα ακροδεξιά παπαγαλάκια του
διαδικτύου τα οποία δεν είχαν καν υποχρέωση να εξηγήσουν το ποσό: το
αναπαρήγαγαν σαν αλήθεια. Ενα εκατομμύριο το χρόνο ή και 25.000 το
μήνα, διαλέγετε και παίρνετε. To γενικό πρόσταγμα είχε δώσει το
troktiko που όπως και οι λοιποί φίμωτροι πιστεύουν αφελώς ότι η
ανωνυμία θα τους εξασφαλίζει μονίμως και δικαστική ασυλία.

Αντιγράφω τίτλους: peripatris(kai patridokapilias.blogspot.com): Κοινωνικοί αγωνιστές των…25 χιλιάδων ευρώ!(το μήνα…) No news(pragmati) news: Είναι μεγάλο σκάνδαλο να παίρνει 1εκ. ευρώ τον χρόνο ο Κούλογλου από την ΕΡΤ… Anetos(onoma kai pragma).gr : Είναι μεγάλο σκάνδαλο να παίρνει 1εκ. ευρώ τον χρόνο ο Κούλογλου από την ΕΡΤ. (Atixi) aitoloakarnania blogs: Ε όχι και 1 εκ. ευρώ ο κ. Κούλογλου ετησίως.
Τι κάνει χρυσάφι παράγει; Real(pou leei o logos)politics ΧΡΥΣΟ
ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΥΛΟΓΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΤ. makedonia-einai fisika
elliniki-blogs1 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑΚΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΝΑΡΧΟΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΟΛΑΓΝΟ ΚΟΥΛΟΓΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΤ!

Η πιθανότητα επιστροφής του «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα και της «Θεματικής Βραδιάς» έχει κινητοποιήσει σύσσωμο το ακροδεξιό, ρουσοπουλικό κύκλωμα.
Από σχετικές διαβουλεύσεις μελών του κυκλώματος που έγιναν μέσα και έξω
από την ΕΡΤ προέκυψε το συμπέρασμα ότι η τυχόν επιστροφή τους θα
αποτελούσε «συμβολική ήττα» του κυκλώματος, που
εξακολουθεί να κρατάει πόστα μέσα στην ΕΡΤ και μάχεται σκληρά για την
διατήρηση τους. Ακολούθησε μια προσπάθεια ανακάλυψης τρανταχτών
ντοκουμέντων οικονομικού περιεχομένου που όμως δεν κατέληξε πουθενά.
Έτσι τελικά αποφασίστηκε, παρά τις επιφυλάξεις κάποιων λόγω της παντελούς έλλειψης στοιχείων, να φαλκιδευθεί ένα δημοσίευμα που θα βασίζεται σε ένα και μοναδικό «στοιχείο»: συκοφαντείτε, συκοφαντείτε στο τέλος κάτι θα μείνει.

Το έργο ανέλαβε η εφημερίδα Αποκαλύψεις για συγκεκριμένους λόγους.
Ορισμένα από τα μέλη της συντακτικής της επιτροπής, που διετέλεσαν
αργόμισθοι της ΕΡΤ για πολλά χρόνια κερδίζοντας πολλά περισσότερα
χρήματα , είχαν αποτελέσει αντικείμενο κριτικής στο Tvxs. Ο φερόμενος
ως εκδότης και επικεφαλής της συντακτικής ομάδας κ. Κοτρώτσος έγινε ευρύτερα γνωστός τον Δεκέμβριο του 2008, όταν το Tvxs
αποκάλυψε ότι αρνήθηκε επί ένα κρίσιμο 24ωρο να δημοσιεύσει στον
Ελεύθερο Τύπο, όπου ήταν διευθυντής, φωτογραφία η οποία έδειχνε
αστυνομικό να σκοπεύει διαδηλωτέ
ς
,δύο μόλις ημέρες μετά την δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου. Μια μέρα μετά ο κ. Κοτρώτσος απέλυσε και τον φωτογράφο της καλύτερης, ομολογουμένως, φωτογραφίας εκείνων των ημερών.

Παρ ότι επρόκειτο για χονδροειδή παραβίαση κάθε έννοιας
δημοσιογραφικής δεοντολογίας και ελευθερίας του τύπου προκειμένου να
διασωθεί η τότε κλυδωνιζόμενη κυβέρνηση, το Tvxs
ζήτησε, πριν αναρτήσει το σχετικό θέμα, και την άποψη του κ. Κοτρώτσου
την οποία και δημοσίευσε. Στο περι ου ο λόγος λιβελογράφημα ούτε λόγος
φυσικά για κάτι τέτοιο. Δεν πειράζει: θα την ακούσει κατ ευθείαν στα
δικαστήρια.